چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » شهری » راه‌اندازی سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان ضروری است 

حاج رسولی ها:

راه‌اندازی سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان ضروری است 

کد خبر: 1306

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی، گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به منظور تقویت و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری، باید سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شود.

رخدادشهر:  عباس حاج‌رسولی‌ها در نشست کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان که به میزبانی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان برگزار شد، با اشاره به ضرورت راه‌اندازی سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان، اظهار کرد: خلأ و نبود سازمانی همچون سازمان گردشگری از چندین سال قبل در مدیریت شهری احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال گذشته، تصمیم به راه‌اندازی سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان گرفته شد، ادامه داد: بر این اساس در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اساسنامه سازمان نیز تدوین و به تصویب رسید، اما با مخالفت استانداری وقت به دلیل موازی کاری از دستور کار خارج شد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری سلامت از نکات مهمی است که نمی‌توان از آن غفلت کرد، افزود: شهر اصفهان ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد، بنابراین باید موضوع گردشگری سلامت به صورت ویژه فعال شود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به شوراها و بهره‌برداری نکردن از ظرفیت‌های بالقوه شوراهای محلی و منطقه‌ای از نقاط ضعف تمام دولت‌ها بوده است، تصریح کرد: به منظور تقویت و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری، باید سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شود.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: اصفهان و کشور ایران دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در زمینه گردشگری است، اما از آن به درستی استفاده نمی‌شود، به عنوان مثال سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان به اذعان بیشتر کارشناسان وزارت امور خارجه ظرفیت بی‌نظیری در منطقه خاورمیانه است که باید به خوبی از آن بهره برد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،وی افزود: ما نباید در زمینه گردشگری و توسعه آن در شهر اصفهان، معطل نسخه‌های مجلس و دولت بنشینیم، بر این اساس پیشنهاد می‌شود شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به عنوان مدیریت سازمان گردشگری فعال شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به راه‌اندازی سازمان گردشگری در مدیریت شهر اصفهان نیاز داریم، بنابراین باید تا مرحله تصویب وزارت کشور، پیگیری‌های آن را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت صنعت در اصفهان اشباع شده است و باید به سمت مباحث خدماتی، گردشگری و تفریحی برویم و بر این امور تمرکز کنیم تا موضوع درآمدی نیز محقق شود.

انتهای پیام/

دسته بندی: شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید